Liderii Federaţiei Patronale din Turism şi Servicii (FPTS) consideră că litoralul românesc poate fi salvat după modelul Centrului Istoric din Capitală. Serviciile se vor îmbunătăţi şi va începe o „spirală a concurenţei pe calitate“ care ar dezvolta litoralul românesc aşa cum s-a întâmplat şi în centrul vechi al Bucureştiului.
Sistemul all-inclusive românesc începe să aibă succes prin efortul unor hotelieri de a se ridica la standarde europene şi de a recuceri astfel piaţa turistică. Calitatea oferită de ei atrage tot mai mulţi turişti români şi străini şi acest lucru i-ar putea îndemna şi pe alţi hotelieri să investească în calitate şi să ofere un all inclusive comparabil cu cel din străinătate, au remarcat specialiştii FPTS.
Două exemple de succes
În câteva hoteluri din Mamaia a fost implementată o ofertă de all inclusive cu meniu de bucătărie românească autentică a cărei calitate, dar şi cantitate, sunt mulţumitoare pentru orice standarde. În aceste cazuri s-a pus accent pe băuturi de diverse tipuri ce pot fi servite atât în timpul meselor, cât şi în afara lor, conform programului afişat la vedere în camere şi la bar/restaurant. Familiile cu copii nu au fost neglijate, fiind un public-ţintă preţios: piscina pentru copii este separată, există locuri de joacă pentru cei mici, dar şi animatori care se ocupă de ei. La masa de seară - care poate fi luată şi pe terasă - există muzică live.
Nu în ultimul rând, personalul este instruit să fie mereu la dispoziţia turiştilor şi totdeauna cu zâmbetul pe buze.
Surpriza plăcută continuă cu plaja în cazurile amintite: pe lângă pubelele selective, aflate peste tot pe plajă, există persoane care ridică gunoaiele aruncate de unii turişti. Muzica oferită este de calitate şi la un nivel normal de intensitate, iar noaptea toată gălăgia dispare, turiştii putându-se bucura de linişte si odihnă. Prin ur