Bentley a lansat, la Los Angeles, cel de-al treilea model din categoria sportivă.
America e scena unde „se joacă“ cel mai bine „Criza“. Şoferii lor liberi, care îşi puteau îndeplini Visul peste noapte, nu mai au câte o maşină pentru fiecare membru al familiei, nu mai uită să oprească motorul când se opresc să-şi cumpere ţigări, nu mai investesc în „tunning“. Avalanşa de concedieri, lipsa banilor şi imaginea unui viitor auster nu îi sperie însă pe marii producători auto. Şi-au transformat banii în caroserii, jante, motoare realizare manual. Maşini de serie. Pe care le-au „parcat“ ocazional „peste Ocean“.
Salonul Auto de la Los Angeles, „loc de shopping“ pentru bogaţii lumii, pentru care criza înseamnă că nu-şi mai iau elicopter, ci maşină, a fost evenimentul ales şi de Bentley pentru a lansa un nou model - Azure T.
Motor însetat
Decapotabila e echipată cu un motor V8 de 6.8 litri, deja testat de Bentley Arnage. Cuplul maxim, 1.000 Nm la 3.200 rpm, asigură maşinii un comportament aşezat. Faţă de modelul Azure, prezentat în urmă cu trei ani, şi „dopat“ cu 456 de cai, în 2008, constructorul a plusat la capitolul putere astfel încât noul model e „tras“ de 508 cai. Greutatea - 2.358 kg - şi dimensiunile au rămas însă aceleaşi.
Deşi e consacrat ca un autoturismvedetă, perfect pentru o plimbare liniştită, timp în care naşte admiraţie şi invidie, Bentley Azure T are şi veleităţi de „sportivă“, atingând o viteză maximă de 280 km/h. În plus, de la 0 la 100 km/h ajunge în mai puţin de 5 secunde. În ceea ce priveşte cantitatea de combustibil consumat, cifrele nu sunt însă la fel de mici. În regim mixt, noul Bentley înghite 19,5 litri de benzină la suta de kilometri.
Cutia de viteze are şase rapoarte şi pot fi activate - în funcţie de condiţiile de drum - trei niveluri de utilizare: normal, manual şi spo