Apple se pregăteşte de evenimentul WWDC 2013 şi înainte de asta se pare că lumea deja i-a atribuit un nou serviciu pe care ar trebui să-l lanseze: iRadio, un presupus serviciu de audio streaming, cum este Pandora. Cum se poate remarca însă iRadio?
Zvonurile despre Apple iRadio au renăscut odată cu vestea că Apple ar fi semnat un acord cu Warner Music pentru conţinut. Este un nou partener pentru Apple şi o nouă sursă de speculaţii. Vine sau nu vine iRadio? În primul rând, piaţa are suficiente de astfel de serviciu care au ajuns la un succes notabil, spre exemplu Pandora, aplicaţie care a venit întâi pe iPhone. Apoi, Apple se pricepe la music entertainment, a demonstrat asta cu iTunes. iRadio pare pasul firesc.
Lumea a ajuns să se aştepte de la Apple că orice lansează este un succes: iPhone, iPad sau iPod Touch. Dar a eşuat cu Ping, reţeaua socială care ar fi adunat oameni în jurul intereselor faţă de muzică, apoi a avut probleme cu câteva produse care nu s-au bucurat de mare succes la public: linia Macbook a fost desfiinţată, iar cu iPod nano a tot experimentat fără vreun succes notabil cu un anumit design. De asemenea, iPhone 4 a avut celebrul moment Antennagate.
Nu tot ce scoate Apple este aur, iRadio poate fi la fel ca Ping, în ciuda tuturor acestor parteneriate. Pentru Apple ar fi mai la îndemână să vândă acel conţinut pentru care se presupune că are drepturi prin iTunes, fără un nou serviciu.
Un zvon vechi de când... : Apple pregăteşte un serviciu de radio online, care ar concura cu Pandora
Costuri şi concurenţa
În SUA, celebre sunt Spotify şi Pandora, servicii mari cu milioane de utilizatori. Celebre fără a fi în legătură cu o companie mare, căci se ajunge astfel la Xbox Music şi Google Play Music All Access. Ambele sunt disponibile cu un abonament de 10 dolari pe lună, la fel cât cere şi Spotify pentru acces web şi prin apli