Contractul cu Bechtel, pentru construcţia autostrăzii Transilvania, nu va mai fi reziliat astăzi, aşa cum anunţase joi ministrul responsabil de marile proiecte, Dan Şova, potrivit Realitatea TV. Sursa: VLAD STĂNESCU
Ministrul Şova a declarat că discuţiile cu americanii continuă, pentru a fi stabilite condiţiile în care se va renunţa la contract.
Ministrul a declarat că nu s-a stabilit nivelul despăgubirilor pe care Bechtel trebuie să le primească pentru acest contract şi nici nu se ştie când se va mai putea rezilia acest contract semnat pentru construcţia autostrăzii Transilvania.
De asemenea, premierul Victor Ponta va trimite Corpul de Control pentru a analiza evoluția contractului.
Conform unor calcule realizate de revista Capital, 9,9 miliarde de euro ne-ar fi costat construcţia celor 415 kilometri ai Autostrăzii Transilvania de către firma americană Bechtel, de patru ori mai mult decât valoarea contractului atribuit în 2003 de Guvernul Năstase.
În prezent, putem circula pe doar 52 de kilometri, iar despărţirea totală de Bechtel ar mai putea costa statul român câteva zeci sau chiar sute de milioane de euro, pe lângă cei 1,4 miliarde de euro încasaţi de Bechtel în perioada 2004-2011.
Potrivit fostului ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, contractul semnat între stat şi firma americană prevede plata unor penalităţi de 500 de milioane de euro, dacă statul se retrage din contract.
Ministrul Şova declara însă recent că statul nu va achita nicio penalitate către firma americană.