În Germania, Austria, Cehia, Slovacia, Polonia şi în Franţa, numărul autoturismelor înmatriculate este în creştere faţă de anul trecut. În România scăderile sunt dramatice. În România, înscrierile de maşini noi au scăzut cu 59,5 la sută în primele opt luni ale anului, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2008. Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a prezentat, în septembrie, situaţia înmatriculărilor de autoturisme în ţările Uniunii Europene plus Islanda, Norvegia şi Elveţia.
După primele opt luni ale acestui an, numărul maşinilor noi care au intrat în circulaţie în Europa de Vest este mai mic cu 6,6 la sută faţă de aceeaşi perioadă din 2009. Situaţia este mult mai dramatică în rândul noilor ţări membre ale UE, media scăderii fiind de 26,8 la sută.
Cu toate că piaţa auto este într-un declin accentuat, există şase ţări care au înregistrat creşteri, unele chiar semnificative. Este vorba de Germania (+ 26,8%) , Austria (+5,5%), Cehia (+9%), Slovacia (+22,3%), Polonia (+1%) şi Franţa (+1,1%).
La polul opus se află Letonia (-80,2%), Islanda (-78,8%), Irlanda (-63,7%), Estonia (-66,8%), Lituania (-69,4%) şi România (-59,5%).
Dacia, în plin avânt
Ca volum, pe primul loc în Europa rămâne Volkswagen, cu aproape 1,1 milioane de automobile vândute, având un plus de 1,4 la sută faţă de anul trecut. Cea mai mare creştere o are însă Dacia, firmă care a reuşit să-şi mărească vânzările cu 101,5 la sută în ţările Europei de Vest. La nivelul întregii Europe, Dacia se află tot pe primul loc, cu 30 la sută mai mult faţă de anul trecut. În grupul restrâns al mărcilor de maşini care sunt pe plus faţă de anu trecut se mai află Hyundai (+19,8% ), Alfa Romeo (+8,7%) şi Fiat (+0,5 %).
Cele mai mari scăderi au fost înregistrate de SAAB (-57,9%), Land Rover (-41,1%), Jaguar (-29,4%), Lexus