Pentru produsele electronice care se defectează după cumpărare şi care necesită mai multe intervenţii puteţi cere înlocuire sau restituirea banilor.
Electronicele care se strică în perioada de garanţie şi necesită intervenţii multiple pentru acelaşi motiv pot fi înlocuite cu altele de acelaşi tip, conform legii româneşti. Dacă nu doriţi acest lucru, puteţi cere banii înapoi.
"Legea 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate nu stabileşte un număr minim de intervenţii asupra produsului înainte de a se putea face înlocuirea, însă neaducerea produsului la conformitate după mai multe intervenţii şi persistenţa aceluiaşi defect pot fi interpretate ca o imposibilitate de reparare. În aceste cazuri, aveţi două posibilităţi, să solicitaţi înlocuirea produsului sau restituirea contravalorii lui, pentru că nu vi s-a permis practic utilizarea lui", explică Mihai Titichi, avocat şi consultant la Centrul European al Consumatorilor din România.
Aproape 70 de plângeri la ANPC în 2011
De la începutul anului şi până în prezent există 69 de reclamaţii înregistrate la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) privind produsele electronice defectate în termenul de garanţie.
Cu aceeaşi problemă se confruntă şi un cititor EVZ din Ploieşti, care ne-a solicitat ajutorul. "La începutul lunii decembrie am cumpărat un laptop HP de la eMAG din Ploieşti, care a costat în jur de 1.600 de lei. În februarie l-am dus la reparat pentru faptul că se supraîncălzea şi se închidea după 15-20 de minute de funcţionare. Acum o săptămână s-a stricat din nou şi am fost nevoit să îl duc la service", povesteşte Valentin Iosif, care nu ştie dacă legea este de partea lui, în condiţiile în care el ar dori fie schimbarea produsului, fie restituirea banilor.
Reprezentaţii eMAG explică faptul că "laptopul a avut d