Televiziunea a investit 5,3 milioane de euro pentru ca jurnaliştii săi să fie primii la evenimente şi din dorinţa de a transmite imagini inedite. Conducerea postului aprobă folosirea elicopterului pentru evenimentele neprevăzute, blocajele în trafic, alunecările de teren şi subiectele economice. Pentru a realiza un reportaj din elicopter, reporterii propun şefului de secţie subiectul, după care este analizat de conducerea editorială.
„Adevărul” a însoţit echipa Realităţii TV pe teren, de fapt, în aer, pentru a trăi la aceeaşi intensitate emoţia unei transmisii în direct realizate de la înălţime.
Vineri, la ora 11.00, jurnalista Cătălina Porumbel şi cameramanul erau în aeroportul Băneasa, în zona „Plecări”. Aşteptau să vină o persoană anume să-i preia, să-i treacă printr-un „filtru” şi să îi conducă la elicopterul aflat pe pistă.
Pregătirea pentru zbor începea. Cameramanul, care este şi sunetist, regizor de transmisie şi centralistă telefonică, a scos husa de pe camera video de sub elicopter, i-a şters obiectivul, după care a urcat la bord. În acest timp, reporterul s-a instalat pe locul din stânga pilotului şi şi-a pregătit textul, căştile şi microfonul.
Urmau două reportaje pe teme imobiliare şi presiunea este mare pentru că ridicarea elicopterului de la sol trebuia să fie justificată.
Pilotul, Mircea Ionescu, angajat permanent al Realitatea TV, avea şi el treabă. După verificările de rigoare şi comunicările cu autorităţile aeronautice, puţin înainte de ora 12.00, aparatul s-a ridicat de la sol, deşi începuse să plouă. Au fost mai multe probleme decât de obicei deoarece elicopterul a zburat mult în zona de siguranţă a celor două aeroporturi.
Proiecte imobiliare văzute de sus
Ne-am îndreptat spre Ştefăneşti, acolo unde un proiect imobiliar „face păianjeni” din cauza c