Primele vagoane de metrou pe care Atelierele Griviţa le va asambla pentru Metrorex, în baza contractului semnat cu firma spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), au ajuns în această săptămână la Bucureşti. Este vorba despre două vagoane, unul de capăt şi unul de mijloc, care fac parte din garnitura a cincea. Primele patru rame vor fi livrate de firma spaniolă către Metrorex gata asamblate.
„Noi facem asamblarea finală, începând cu rama a cincea. Am primit primele două vagoane, unul de capăt cu cabină şi altul de interior, urmând să le primim şi pe următoarele. Fiecare ramă va avea şase vagoane“, a declarat, pentru „Adevărul“, Dan Dogaru, şeful direcţiei de management al calităţii în cadrul companiei Atelierele Griviţa.
Atelierele Griviţa vor realiza asamblarea finală a celor 12 garnituri ce urmează să fie livrate în următoarea perioadă de CAF, acest lucru presupunând partea electrică de interior, montajul cabinei, a pereţilor şi a scaunelor.
„Asamblarea celor 12 rame, dacă acestea sunt livrate la termenele stabilite cu firma CAF, va dura aproximativ opt luni“, a mai spus Dogaru.
Compania Atelierele Griviţa SA a semnat în luna martie contractul de asamblare a 12 din cele 16 garnituri pe care firma spaniolă CAF urmează să le livreze Metrorex.
Foto Noile trenuri de metrou
Compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a adjudecat de la Metrorex, în toamna anului 2011, un contract pentru construirea a 16 trenuri de metrou, formate din câte 6 vagoane fiecare, valoarea contractului fiind de 96 de milioane de euro, fără TVA. La licitaţie a mai participat şi firma Bombardier.
Cele 16 garnituri vor înlocui treptat vechile trenuri de tip IVA produse de Astra Vagoane Arad. Contractul cu Metrorex prevede posibilitatea achiziţionării altor opt garnituri.
@N_P