Ministrul Dan Şova susţine că desecretizarea contractului cu Bechtel, semnat în 2003, nu s-a făcut pentru că nu s-a găsit varianta originală la Ministerul Transporturilor, însă, fostul ministru Anca Boagiu, care a ocupat acest portofoliu în guvernarea PDL, a precizat că documentul se află la etajul 2, camera 58.
Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, a anunţat, miercuri, că documentul original nu poate fi găsit, el arătând că acesta este motivul pentru care contractul cu Bechtel nu a fost desecretizat. El a mai spus că prevederile actului din 2003 vor fi publicate imediat ce se va da de urma contractului.
„Nu am reuşit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală a contractului semnat. Desecretizarea se face pe contractul original. Contractul desecretizat publicat în 2006 e cel original din 2003, dar updatat cu actele adiţionale din 2005. Nu s-a găsit varianta originală din 2003. (...) Anexele au apărut după 2005. Contractul a fost desecretizat în 2006”, a susţinut Dan Şova, miercuri seară, la Digi24.
Cel mai scump contract din istoria statului român
El a spus că preţul menţionat în actul adiţional a ajuns la 10 miliarde de Euro, de la 2,2 miliarde de Euro. „Boagiu (Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor - n.r.) a spus într-o conferinţă de presă că a trebuit să rezilieze parţial. E clar că modificările din 2005 au dus contractul la 10 miliarde de Euro. Oamenii aşteaptă să vadă pe ce cheltuieli nejustificate s-au dus banii”, a mai spus Şova.
În replică, prim-vicepreşedintele PDL Anca Boagiu precizează într-un comunicat remis că documentul original se află la Serviciul Probleme Speciale, etajul 2, camera 58.
„Şova trebuie să plece cât mai repede din Guvern, pe uşa din dos, pentru că demisia ar fi prea nobilă pentru el! Conform legii, contractul original Bec