Serialul „Dallas" a fost difuzat pentru a arăta publicului cât de corupt era capitalismul american, însă totul s-a încheiat cu românii care l-au pus la zid pe Ceaușescu.
Vestea morții lui Larry Hagman a venit aproape pe furiș într-o dimineață care nu prevestea nimic special. Actorul american a încetat din viață în noapte de vineri spre sâmbătă, la vârsta de 81 de ani, din cauza unui cancer la gât, a anunțat presa internațională, iar informația s-a răspândit cu repeziciune.
Pentru mulți, însă, a părut de necrezut faptul că „ticălosul "J.R., cel care ieșea cu bine din orice împrejurare, a pierdut o luptă. Pe cea mai importantă.
J.R. Ewing considerat cel mai bun personaj negativ din istoria televiziunii, a „intrat" în casele a sute de milioane de telespectatori din intreaga lume. Unii l-au iubit, alții l-au urât, unii s-au identificat cu el. Însă Larry Hagman a reușit un lucru singular: personajul lui a însemnat, în fiecare loc al lumii, altceva.
România, „blocată"când se difuza „Dallasul"
Puține producții TV au avut asupra românilor un impact mai mare decât a avut „Dallasul". România se „bloca" la ora la care se transmitea serialul. A fost difuzat de două ori, o dată înainte de 89, apoi reluat integral după Revoluție, iar de fiecare dată a înregistrat un succes uriaș.
Cum poate fi explicată popularitatea serialului? „Pentru români, «Dallasul» a fost visul american", spune criticul de film Irina Margareta Nistor. Inițial, Nicolae Ceaușescu a fost de acord cu difuzarea serialului la TVR, considerând că poate face educație poporului român, prezentând luxul, opulența, stilul de viață decadent din Occident.
Numai că efectul nu a fost deloc cel scontat și totul s-a întors ca un bumerang împotriva fostului președinte comunist. Nu numai că telespecatorii nu au înfierat capitalismul, ci au început să viseze la el cu ochii deschiși, notează