În ciuda ultimelor zvonuri conform cărora Facebook pierde utilizatori, compania ale cărei date au fost folosite pentru acest subiect neagă acest lucru. Povestea iniţială a venit de la „The Guardian“ care anunţa exodul social.
Povestea iniţială este că Facebook pierde utilizatori. În fapt, reţeaua socială pierde lunar milioane de utilizatori în Statele Unite, Marea Britanie şi alte pieţe mari ale sale, iar The Guardian a citat firma de analiză SocialBakers şi a întrebat alţi câţiva experţi. În România, ştirea a fost preluată de Mediafax şi Hotnews, dar nu este în totalitate adevărată. De fapt, SocialBakers a revenit oficial şi a spus că cei de la „The Guardian" nu aveau de ce să publice aceste informaţii.
Jan Rezab, directorul SocialBakers, a profitat de blogul companiei şi a explicat de ce jurnaliştii britanici au exagerat. „Statisticile Facebook pe care le avem noi nu sunt pentru jurnalişti, ci sunt estimări pentru companiile de publicitate", scrie acesta. Nu este prima dată când „The Guardian" publică astfel de informaţii, primul articol fiind din urmă cu trei luni şi pe care Rezab l-a clarificat la momentul acela tot pe blogul SocialBakers.
În cifrele publicate de ziarul britanic, Facebook a pierdut 6 milioane de utilizatori din SUA, în luna martie, iar 1,4 milioane din Marea Britanie. Rezab explică aceste cifre: „Aproximativ 50% din populaţia Marii Britanii este pe Facebook, cu 15% din cetăţeni cu vârsta sub 13 ani, deci «nu au voie» pe Facebook", scrie acesta.
Scade sau nu Facebook? Acest lucru se va vedea în cifrele oficiale publicate de Facebook pe ultimul trimestru, date care vor veni în curând. Există factorul de plictiseală, menţionat de specialistul Ian Maude, de la Enders Analytics, dar este destul de mic şi nu cât să ducă la o scădere în masă a numărului de utilizatori. Deocamdată, Facebook nu a ajuns la nivelul MySpace, scrie Th