Pantelimon este prima gară reamenajată pentru centura feroviară a metropolei. Lucrările la linii vor demara în primăvara anului viitor, odată cu construcţia centurii rutiere a Bucureştiului. La aproximativ trei luni de la apariţia în “Adevărul” a articolului “Transportul feroviar, soluţia pentru Capitală”, reprezentanţii Ministerului Transporturilor împreună cu municipalitatea au anunţat că au dat startul lucrărilor pentru trenul regional, care va înconjura Bucureştiul.
Primele şantiere au apărut în staţiile Obor şi Pantelimon, două dintre cele 15 gări existente pe ruta inelului feroviar, iar bucureştenii ar putea merge cu trenul dintr-un cartier într-altul peste trei ani.
Restricţii timp de o lună
Şantierul început la gara Pantelimon a impus anularea a 14 trenuri până pe 10 noiembrie, în timp ce staţia Obor a rămas deschisă călătorilor pe perioada lucrărilor. Ieri, muncitorii lucrau însă doar la completarea căii de rulare a trenului între gara Pantelimon şi gara Obor.
“Este vorba de o bucată de linie de aproximativ 500 de metri, care va fi gata până la 1 decembrie”, a spus nea Mircea, unul dintre muncitori. Compusă din două clădiri, gara Pantelimon a ajuns un decor pentru filme de groază, uitat pe câmpul de la marginea oraşului ilfovean Voluntari.
“Nu am mai vândut aici bilete de aproape trei, patru ani. Ni s-a spus că se va moderniza clădirea nouă cu noi instalaţii de siguranţă a circulaţiei, dar nici măcar nu ştiu cum arată”, a explicat
impiegatul gării Pantelimon, care nu a vrut să-şi spună numele.
Vechea clădire a gării este, în prezent, un dezastru ecologic, iar cealaltă aripă a fost modernizată doar prin schimbarea ferestrelor. Aici, termenul de finalizare a lucrărilor este luna martie anul viitor. Viitorul inel de cale ferată va avea 27 de gări şi va face legătura