Astfel ar fi trebuit să se numească noul CD „Eroine donizettiene” pe care renumita soprană Elena Moşuc l-a înregistrat recent la prestigioasa casă Sony Classical şi care se va lansa în premieră mondială duminică 15 decembrie la Opera Naţională Română din Iaşi.
Sau, şi mai cuprinzător, „Elena Moşuc – Regina belcantoului romantic”. Sunt sintagme care definesc marea valoare a sopranei românce, poziţia de leader a generaţiei sale în lumea lirică mondială, într-un stil muzical pretenţios, de maximă dificultate.
„Donizetti Heroines” pune în lumină înaltele calităţi ale artistei printr-un număr de 17 arii şi cabalette extrase din cinci opere ale maestrului de la Bergamo („Lucrezia Borgia”, „Maria Stuarda”, Anna Bolena”, Roberto Devereux” şi „Lucia di Lammermoor”), cărora li se adaugă, ca bonus, aria „Casta Diva” şi cabaletta „Ah! bello a me ritorno” din „Norma” de Bellini. Un total de 76 de minute de muzică pe care Elena Moşuc le interpretează în compania Corului şi Orchestrei Simfonice ale Radioteleviziunii Croate, aflate sub bagheta lui Ivo Lipanović, dirijorul care va conduce şi spectacolul ieşean din 15 decembrie cu „Traviata” de Verdi, ce o are ca protagonistă pe nimeni alta decât pe diva care îşi va lansa discul.
„Donizetti Heroines” este o ilustrare majoră a virtuţilor Elenei Moşuc, pornind de la frumuseţea glasului – acum mai consistent colorat şi cu bogată, catifelată evidenţiere a înzestrării cu armonice, trecând prin virtuozităţi spectaculoase şi sfârşind cu înfăţişarea frazelor muzicale expresiv plămădite, în conjuncţie cu sensurile dramaturgice ale textului. Este evident, suportul pentru această înaltă performanţă vocală şi artistică stă în perfecta stăpânire tehnică.
În Prologul din „Lucrezia Borgia”, sarabanda nuanţelor seduce de la prima frază a recitativului „Tranquillo ei posa” şi continuă în liniştea extatică a ariei „Com’è bello”