Volumul „Şi atunci ne-au terminat“ prezintă ravagiile concedierilor în masă și dramele personalului din firmele și corporaţiile americane în urma exploziei internetului din anul 2001. Cartea lui Joshua Ferris, apărută de curând în „Raftul Denisei“, la Editura Humanitas Fiction, realizează un portret hilar, nemilos, al angajatului unui „office“ lovit de criză.
În dinamica unei culturi standardizate din companiile corporatiste, predomină bârfa atotstăpânitoare, farsele pe internet şi tot mai desele pauze de ţigară şi cafea.
„Cât uram cănile de cafea, mouse pad-urile, ceasurile de birou, calendarele pe zile, conţinutul sertarelor de la birou. Până şi fotografiile celor dragi, lipite cu scotch de monitoare ca să ne susţină şi să ne încurajeze, erau un memento dulce până la greaţă al timpului petrecut acolo", sunt senzaţii cunoscute în rândul angajaţilor marilor companii.
Frustrări și invidii
Romanul „Şi atunci ne-au terminat" al scriitorului Joshua Ferris descrie viermuiala dintr-un office nesfârşit, văzută ca o mascaradă de comportament infantil, dublat de o competiţie inutilă şi acerbă între colegi. Oricine este şef trebuie neapărat să fie tiran. Frustrările se adună, răbufnirile de invidie izbucnesc.
Romanul de debut al scriitorului Joshua Ferris, care a ocupat în 2007 primele locuri în topurile de vânzări din SUA, oglindeşte o lume din ce în ce mai recognoscibilă şi în firmele din România. Explozia internetului face ravagii în companiile americane în 2001.
Concedierile lovesc o agenţie de publicitate din Chicago ai cărei angajaţi trăiesc sub un asediu psihic bulversant. Tom Mota, Joe Pope, Janine Gorjanc, Marcia Dwyer sau Benny Shassburger, copywriteri şi designeri de top, fie trebuie să părăsească agenţia, fără să li se dea nici o explicaţie, fie trebuie să continue să lucreze sub semnul fricii.
Dacă la început personaj