Comisia de circulaţie a Primăriei Timişoara a decis, astăzi, după o întrevedere cu reprezentanţii asociaţiilor de transportatori, să menţină indicatoarele rutiere de la intrările în oraş, care interzic accesul maşinilor de peste 7,5 tone. Sursa: Adi Pîclișan Restricţia legată de impunerea unei taxe de tranzit de 200 de lei pe zi.
„Comisia de circulaţie a hotărât să îşi păstreze semnalizarea rutieră la intrările în oraş, cu mici modificări. La plăcuţele adiţionale se va specifica „Cu excepţia vehiculelor de transport marfă aparţinând persoanelor fizice sau juridice care au domiciliul/sediul în judeţul Timiş, vehiculelor de transport care aduc sau preiau marfă din municipiul Timişoara sau judeţul Timiş”, a spus Culiţă Chiş, şeful Direcţiei Drumuri şi Transporturi, din cadrul Primăriei Timişoara.
„ E imposibil să respecţi acel indicator” În acest moment, TIR-urile nu pot achita taxa de 200 de lei pe zi impusă de municipalitate, dar nici nu pot merge mai departe, riscând amenzi de 2.500 de lei.
„E imposibil să respecţi acel indicator. Nu poţi plăti taxa de tranzit pentru că e blocată în instanţă, nu poţi întoarce în dreptul lui pentru că întoarcerea e interzisă la toate intrările în oraş şi nu poţi să foloseşti nici alte rute ocolitoare pentru că nu există centură”, explică Augustin Hagiu, preşedintele FORT.
El le cere şoferilor să respecte indicatoarele, cu orice risc. „Toţi cei care se află în tranzit şi nu au rută ocolitoare, vor trebui să oprească, după indicator. Noi nu vom bloca oraşul, se va bloca singur, pentru că dacă respecţi indicatorul trebuie să opreşti în dreptul lui şi în spatele tău se face coloană. Rămân într-o situaţie imposibilă transportatorii români şi străini care tranzitează, forţaţi de lipsa unei variante ocolitoare, Timişoara. Nu pe ruta Arad – Lugoj, unde avem, cât de cât, o bucată de