Google voia să intre pe piaţa dispozitivelor mobile cu mult înainte de iPhone, nu căuta o alternativă la telefonul Apple, dar tocmai lansarea din 2007 i-a stricat planurile. Apoi, lucrurile au evoluat spre ceea ce Steve Jobs numea o copiere integrală a iPhone.
În 2005, Google voia mai mult decât Internetul, voia piaţa mobilă şi avea să înceapă, în Clădirea 44 din campusul său, un proiect care avea să ajungă în forma Android, notează The Atlantic. Au urmat doi ani de muncă asiduă la acest proiect, câte 60 până la 80 de ore pe săptămână inginerii încercau să-i croiască acestei companii un ecosistem cu care să înfrunte Microsoft. La acea vreme, Microsoft avea un avans considerabil cu Windows Mobile. Apple nu exista pe piaţa mobilă.
Google se pregătea ca până la finalul anului 2007 să lanseze primele dispozitive. De la mijlocul anului 2006 aveau prototipuri pe care testau sistemul lor de operare, discutau cu furnizori şi alţi parteneri, dar a venit anunţul lui Steve Jobs. În ianuarie 2007, cofondatorul Apple a urcat pe scenă, a prezentat iPhone - un telefon, un player de muzică şi un computer ultraportabil cu care să navighezi pe Internet ca pe PC.
Din acel moment, Google şi-a regândit strategia, iar celebră rămâne replica lui Chris DeSalvo, unul dintre inginerii Google care avea să ajungă, vreme de 10 luni în 2012, dezvoltator pe iPhone pentru Medium.
Din postura de consumator, am fost uluit. Am vrut unul imediat. Dar în calitate de inginer la Google m-am gândit: «Acum va trebui să luăm totul de la zero». Ceea ce aveam noi părea atât de... anii '90. Este unul dintre acele lucruri evidente abia când le vezi.
Chris DeSalvo
Prezentarea primului iPhone
Nevoia unui ecosistem Google a venit pe fondul promovării produselor pe care compania deja le vindea. Au încercat să nu facă o platformă mobilă, dar n-au reuşit cu un randament