Karl-Heinz Handke, managerul Montblanc, se încăpăţânează să păstreze vie tradiţia scrisului de mână în plină eră a digitalizării şi se opune vânzării de stilouri în mediul virtual. „Forbes România“ vă dezvăluie cum se clădeşte strategia de marketing şi vânzări a Montblanc, bazată exclusiv pe elemente conservatoare.
De numele lui Karl-Heinz Handke, preşedintele de vânzări şi marketing al Montblanc pe Europa, America de Nord şi de Sud, Africa, Orientul Mijlociu şi India, se leagă tot ceea ce înseamnă astăzi ediţiile limitate de stilouri Montblanc, transformarea lor în accesorii de lux, dar şi întregul concept al reţelei de distribuţie prin buticuri proprii (peste 350 la număr). Neamţul ştie cum trebuie să alunece peniţa pe hârtie, scârţâitul ei îi este familiar.
În plină eră a digitalizării, Handke se încăpăţânează să păstreze vie tradiţia scrisului de mână. O nebunie? „Scrisul a redevenit expresia unui stil şi al unei culturi tocmai datorită acestor tehnologii.
Întotdeauna oamenii vor dori să-şi exprime respectul şi aprecierea faţă de cei la care ţin", îşi apără cu fermitate decizia de a întârzia cât de mult îi va sta în putinţă comercializarea pe internet a stilourilor Montblanc, care au preţuri cuprinse între 100 de euro şi 200.000 de euro.
Strategie provocatoare
În această perioadă, el vizitează toate ţările pe care le conduce. Nu pleacă în nicio călătorie fără o carte şi ziare de sport şi business, fără câteva curele şi brăţări care-l fac să se simtă întotdeauna la modă, dar nici fără telefonul său BlackBerry.
Nicicând nu-şi uită nici motto-ul: „Fii întotdeauna corect în negocieri. Nu ştii niciodată când te întâlneşti a doua oară cu partenerul tău de business". Indiferent de rută, decolează de cel puţin două ori pe săptămână din Hamburg într-o aeronavă Lufthansa, companie pentru care este client VIP.
A deschis în luna