O nouă tendinţă se conturează pe piaţa autohtonă de retail. Marile oraşe din provincie sunt următoarele ţinte pentru investitorii de pe segmentul de outlet. Marile oraşe româneşti au fost deja împânzite cu proiecte de malluri. Acum a venit şi rândul outletului să îşi încerce norocul pe piaţa locală. Apetitul românilor pentru cumpărături a fost speculat în ultimii ani de dezvoltatorii de centre comerciale. Niciun oraş cu peste 100.000 de locuitori nu a fost ocolit de investitori. Însă, potrivit specialiştilor, proiectele anunţate până acum sunt suficiente pentru a-i mulţumi pe împătimiţii shoppingului din toate colţurile ţării.
Transilvania are nevoie de un singur proiect
„În următorii 4-5 ani, cele mai multe proiecte de tip mall anunţate până acum vor fi deja livrate şi se va ajunge la un stoc suficient”, consideră Andrei Bîrsan, director departament centre comerciale, Cushman &Wakefield Activ Consulting.
În acest context, pe piaţa de profil se conturează o nouă tendinţă. Cele mai multe oraşe cu număr mare de locuitori vor avea în anii următori şi un alt tip de centru comercial. „Fiecare oraş mare va avea propriul outlet”, spune Bîrsan.
Nu orice regiune poate susţine, însă, un astfel de proiect. Pentru un outlet este nevoie de un vad mult mai mare decât pentru un mall. De ordinul sutelor de mii de potenţiali cumpărători. Asta pentru că şi clienţii celor două tipuri de centre comerciale sunt diferiţi. „La outlet, oamenii merg doar pentru a face cumpărături, pe când mallul este şi o zonă destinată întâlnirilor”, spune Andrei Văcaru, Senior Retail Consultant, Jones Lang LaSalle.
Astfel că o zonă din provincie potrivită în acest sens este Transilvania, unde puterea de cumpărare a locuitorilor ar putea susţine un astfel de proiect.
Singurul oraş care poate avea două outleturi este Bucur