Predă limba română şi latina de 11 ani. Pentru Ramona Salak, copiii sunt la fel peste tot, indiferent de mediul în care trăiesc şi învaţă, iar profesorul trebuie să găsească metoda potrivită pentru a-i învăţa carte pe fiecare dintre ei.
S-a făcut dascăl pentru că iubeşte copiii şi crede că este mai uşor să lucrezi cu ei decât cu adulţii. Îşi încurajează elevii să spună mereu ce gândesc, să fie creativi şi originali, dar şi să preţuiască ce le-a oferit viaţa. „Am ore şi la seral, la Grupul Şcolar Agricol din Bistriţa. Acolo am un domn mai în vârstă care mi-a spus că ar vrea să vină odată să le vorbească liceeniilor de la Colegiul Naţional Liviu Rebreanu, unde predau, ca să le explice cât de importantă este şcoala făcută la momentul potrivit şi că, în timp, lipsa studiilor îţi pune serioase piedici în ocuparea unor funcţii", mărturiseşte Ramona.
Ea a participat recent la o întâlnire cu profesorii din Bistriţa, în cadrul căreia s-a discutat despre proiectul noii legi a educaţiei. Dăscăliţa susţine că proiectul supus dezbaterii publice conţine anumite prevederi total nepotrivite pentru sistemul românesc de învăţământ preuniversitar. Ramonei nu îi sunt străine realităţile judeţului pentru că a predat la şcoli din mediul rural, nu numai din oraşe (Bistriţa, Sângeorz-Băi), dar şi pentru că a fost o perioadă inspector şcolar de limba română. Ea, ca şi alte cadre didactice, a întocmit o listă cu propuneri pe care a adresat-o Inspectoratului Şcolar Judeţean. „Am sugerat păstrarea clasei a IX-a în cadrul ciclului liceal. În plus, concursul de titularizare ar trebui menţinut pentru a se evita subiectivismul. Cred că angajarea profesorilor nu trebuie lăsată la mâna directorilor, aşa cum prevede proiectul legislativ", susţine Ramona Salak.
Prea multe examene pentru elevi
În proiect sunt prevăzute prea multe examene pentru elevi. Iniţiativa legislativă propun