A fost lansat în premieră serviciul care măsoară traficul a 190 de site-uri româneşti Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) a lansat, în premieră în România, Studiul de
A fost lansat în premieră serviciul care măsoară traficul a 190 de site-uri româneşti
Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) a lansat, în premieră în România, Studiul de Audienţă şi Trafic Internet (SATI). Pentru prima dată, traficul site-urilor va putea fi auditat după o metodologie riguroasă, credibilă şi acceptată de toţi jucătorii din mediul online.
Proiectul SATI a fost lansat în urmă cu două zile şi beneficiază de un soft furnizat de compania germană Spring GMH, aleasă în urma unei selecţii de oferte organizate de BRAT. Datele oferite de SATI reprezintă o "monedă unică" ce reglementează piaţa online autohtonă şi oferă agenţiilor şi clienţilor publicitari o imagine clară asupra dinamicii internetului.
Cifrele de audienţă ale site-urilor pe care BRAT le-a făcut publice au la bază cercetarea realizată pe parcursul lunii septembrie, după o metodologie acceptată la nivel internaţional şi utilizată cu succes în Austria, Germania, Spania sau Elveţia.
Departamentul de Internet al BRAT, format din 21 de agenţii şi clienţi de publicitate, 49 de editori de site-uri web şi cinci regii, a luat "în vizor" 190 de site-uri dintre care 145 au primit date începând de luna aceasta, Însă, acesta poate măsura şi oferi rezultate pentru un număr nelimitat de platforme web. "Important este faptul că BRAT nu alege participanţii la studiu, ci aceştia ne aleg pe noi. Certificatele înmânate editorilor conţin datele de trafic pentru luna septembrie", a declarat Arina Ureche, director general BRAT.
Concurenţa reală va creşte
"Munca noastră a început prin 2001, dar a durat mai mult până când am pus pe picioare proiectul şi l-am făcut funcţionabil. E un studiu care va face