Mai sunt aproape două săptămâni până la începerea celei de-a 12-a ediţii a celui mai mare festival de film din România. „Adevărul“ vă prezintă o fotogalerie cu afişele de la toate ediţiile TIFF-ul de până acum. Dacă în 2012, Săpânţa a fost „vedeta“, anul acesta, imaginea festivalului este actriţa Luminiţa Gheorghiu care a câştigat un Urs de Aur.
De la imaginea din primul afiş al festivalului - un munte pe care scrie cu litere uriaşe Transilvania, asemenea Hollywood-ului - până la imaginea din acest an care o înfăţişează pe actriţa Luminiţa Gheorghiu stând liniştită pe marginea patului, TIFF a venit în fiecare an cu o imagine nouă şi interesantă.
Fiecare afiş, din fiecare an, are povestea lui. Dacă la ediţia din 2012, a unsprezecea, cele două modele de afişe au fost create de graficienii - Carmen Gociu şi Andrei Pastuhov - care au transformat în „vedetă" Cimitirul de la Săpânţa, anul acesta campania de imagine din acest an a TIFF-ului este una atipică.
Trailer-ele festivalului, ca şi afişul, o aduc în prim plan pe Luminiţa Gheorghiu.
„Anul acesta avem o campanie atipică raportată la ediţiile anterioare. E prima oară când campania nu e făcută in house, cum se spune, ci a fost comisionată lui Cristi Puiu. Am avut o idee de a reorganiza, de a regiza o întâlnire între Cristi Puiu şi Luminiţa Gheorghiu, pe care îi considerăm două dintre personalităţile marcante ale filmului românesc. (...)
Ne bucurăm să o avem pe Luminiţa la Cluj, de la început până la sfârşit“, afirma, într-o conferinţă, directorul artistic al festivalului, Mihai Chirilov.
Regizorul Cristi Puiu a creat 10 spoturi - cîte unul pentru fiecare zi de festival - care o au ca protagonistă pe actriţa Luminiţa Gheorghiu.
Cele 10 spoturi formează împreună o poveste, iar în spaţiul Ursus Open Air din Piaţa Unirii, spectatorii vor putea viziona alte 10 spoturi special