Cetăţenii Uniunii Europene îşi pot muta numărul de mobil în altă reţea într-o singură zi. Românii nu au această posibilitate. Noile norme ale Uniunii Europene, ce ar fi trebuit transpuse în legislaţia românească şi să intre în vigoare astăzi, oferă mai multe drepturi cetăţenilor în raport cu operatorii telecom.
Printre cele mai importante drepturi se numără posibilitatea schimbării operatorului de telefonie fixă sau mobilă într-o singură zi lucrătoare, fără a modifica numărul de telefon. De asemenea, a fost reglementată încheierea de contracte iniţiale semnate cu clienţii pe o durată de maximum 24 de luni, respectiv obligaţia operatorilor de a oferi contracte pe 12 luni. Astfel, un client se va putea transfera mai uşor de la un operator la altul dacă găseşte o ofertă mai bună. În plus, companiile de telefonie sunt obligate să ofere informaţii mai clare privind serviciile la care este abonat clientul.
Citiţi şi:
CJPC Cluj a amendat compania Orange cu 10.000 de lei
iPhone 4 alb, disponibil în România
Mai multe informaţii pentru clienţi
Noile norme ale Uniunii Europene pun accent pe informarea clientului, astfel că, în contractele încheiate, operatorii trebuie să includă informaţii despre nivelurile minime de calitate a serviciilor. Mai exact, un abonat la serviciul de internet trebuie să fie informat în legătură cu tehnicile de gestionare a traficului şi cu impactul acestora asupra serviciilor. De asemenea, contractele trebuie să ofere informaţii cu privire la despăgubirile şi rambursările disponibile în caz de nerespectare a acestor niveluri minime. Noile prevederi europene vizează şi protecţia împotriva încălcării securităţii datelor cu caracter personal şi a mesajelor de tip „spam".
Legea românească, la începutul traseului
Clienţii reţelelor de comunicaţii electronice din România mai au de aşteptat