Avioanele de peste 50 de tone nu mai pot ateriza sau decola de pe aeroportul „Aurel Vlaicu”-Băneasa în intervalul 0.00-7.00. Sursa: Reuters
Restricţia se va aplica începând de sâmbătă, 25 octombrie, şi e motivată prin nivelul ridicat de zgomot care afectează traiul familiilor din zonă.
Autorităţile şi-au pus deja problema mutării zborurilor de pe Băneasa pe aeroportul din sudul capitalei, îndată ce acesta va fi gata. „Aurel Vlaicu” urmează astfel ca, în viitor, să servească doar zborurilor de afaceri şi de protocol.
În ultima perioadă, dezvoltatorii imobiliari au exercitat numeroase presiuni în vederea sistării complete a activităţii pe Băneasa. În acelaşi timp, ei au ridicat zeci de locuinţe chiar în imediata apropiere a pistei.
Una dintre poveştile despre absurdul situaţiei l-a avut ca protagonist pe fostul ministru al transporturilor Ludovic Orban. El a reuşit, după încercări repetate, să obţină demolarea unei clădiri care „răsărise” în timp ce se repara pista.
Companiile low cost au început să-şi refacă strategia. Wizz Air a anunţat că reprogramează o parte din zborurile din Capitală.
Pe de altă parte, Blue Air îşi pregăteşte mutarea pe Aeroportul Otopeni.
„Sigur că mă deranjează, e o îngrădire a traficului, dar e un lucru normal, care se întâmplă şi în cazul altor aeroporturi aflate în oraşe”, spune Nelu Iordache, proprietarul companiei.
El a trimis o cerere la Otopeni, pentru obţinerea unor tarife de operare cu 50% mai mici faţă de cele practicate în prezent. „Aşteptăm un răspuns lunile următoare. Sperăm să nu fim nevoiţi să scumpim biletele cu mai mult de 10-20 de euro”, a declarat Iordache.