Facebook a anunţat ieri cea mai mare schimbare pentru Instagram: pe lângă filtre, această reţea socială va avea şi videoclipuri. Această schimbare nu este însă întâmplătoare, Facebook s-a inspirat de la cel mai mare rival al său şi a făcut produsul mai bun.
Facebook a cumpărat Instagram pentru un miliard de dolari în 2012, iar ieri a anunţat cea mai mare schimbare pe care a adus-o vreodată acestei reţele sociale. Pe lângă pozele peste care poţi aplica filtre cu care s-a remarcat Instagram, Facebook introduce videoclipurile mulţumită actului de pionierat făcut de Twitter în urmă cu câteva luni.
Twitter este o sursă de inspiraţie pentru Facebook, se pare, mai ales că în două săptămâni au venit trei schimbări: Facebook a introdus hashtag-urile, a permis pozele în comentarii şi acum introduce videoclipurile în Instagram. De unde a început totul? Vine este produsul cumpărat de Twitter la începutul anului, lansat pe iPhone şi care îţi permite să înregistrezi gif-uri de maximum 6 secunde pe care le publici, în primul rând, pe Vine şi pe Twitter.
A fost un succes însemnat pentru Twitter, Facebook a observat şi a modificat Instagram. Acum, ai următoarele funcţii pentru reţeaua socială a fotografiilor: înregistrezi videoclipuri de maximum 15 secunde (minimum 3 secunde), aplici unul dintre cele 13 efecte vizuale dorite, alegi un cover frame(imaginea care se va vedea înainte de redarea videoclipului) şi stabilizezi videoclipul, dacă doreşti, cu modul Cinema.
Instagram este recunoscută drept o reţea socială care a schimbat modul în care privim fotografiilor. Înainte de Instagram nu exista un interes prea mare pentru fotografiile pe care să aplici filtre foto, dar Instagram a adus factorul social: îţi poţi crea o reţea a de abonaţi (followeri) şi te poţi abona (să fii follower). Acum, succesul Vine a adus videoclipul pe Instagram fapt care, cel mai