Multe oraşe ale lumii îşi revendică titlul de capitale care dau tonul în ceea ce priveşte tendinţele şi luxul. Capitala noastră n-are nicio şansă, cel puţin în viitorul apropiat. Sursa: ARHIVA EVZ
Ştiţi clişeul acela "adevărata Mama Omida, care...". Ei bine, cam aşa se întâmplă cu oraşele care vor, care mai de care, să fie "adevărata capitală a modei". Ceva de genul: "Eu!", "Ba nu, eu!", şi tot aşa. Nebunia concurenţei de acest tip este veche, doar contextul este nou.
Londra tocmai a primit titlul de "cel mai influent oraş din lumea modei", în urma unui studiu realizat de Global Language Monitor. Astfel, a detronat New York-ul, care, la rândul lui, când a fost vorba despre studii, a detronat şi el pe cineva. Iar bătălia continuă, căci este vorba despre rularea unor mari sume de bani, în care turismul de shopping are un rol important. Dacă este să ne luăm după argumentele oraşelor "implicate", toate au dreptate şi nimeni nu are de pierdut.
De ce Londra?
Capitala britanică a avut parte de un boom mediatic creat întâi de tragicul sfârşit al designerului Alexander McQueen, apoi de sosirea ducesei de Cambridge, Kate Middleton, la Palatul Buckingham. Kate a uimit prin îndrăzneala de a se îmbrăca de la magazinele cu produse de serie, ba chiar a apelat curajoasă la oferta deloc de lepădat a propriului dulap. Dacă Lady Di ar fi făcut acest lucru la vremea ei, scandalul generat de faptul că prinţesa calcă în picioare onoarea croitorilor de lux n-ar fi întârziat să apară.
Kate a înregistrat un succes zdrobitor, relansând moda simplităţii studiate şi gâdilând orgoliul "middle- class". N-au întârziat să apară părerile cum că în ţară n-are ce să caute la categoria hainelor low-cost, dar Kate nu s-a lăsat. Pentru portretul oficial de logodnă s-a îmbrăcat într-o bluză, şi apoi într-o rochie care aşteptaseră cuminţi în dulapul personal mai bine de doi ani. A