Mecanismele promoţionale „clasice“ sunt înlocuite cu instrumente de vânzare tot mai agresive. Blocajul prelungit al tranzacţiilor imobiliare determină dezvoltatorii să vină cu idei care mai de care mai inventive pentru a scoate clienţii din expectativă. Noiembrie 2008. La o lună de la introducerea noilor norme BNR, piaţa imobiliară autohtonă se scaldă în aceeaşi confuzie caracteristică anului 2008. Tranzacţiile sunt îngheţate prin faptul că mai toţi cei care îşi doresc să achiziţioneze o casă – veche sau nouă - aşteaptă.
Unii pentru că nu-şi mai pot permite acest lucru nici măcar prin credit, din cauza noilor norme de creditare şi a majorării dobânzilor. Alţii, pur şi simplu pentru că nu vor să acţioneze în această perioadă „tulbure”, sperând ca preţurile să scadă şi mai mult. În faţa acestei situaţii, developerii mici sau mari încearcă să deblocheze vânzările.
Mecanismele promoţionale obişnuite sunt înlocuite cu instrumente de vânzare menite să redea încrederea clienţilor într-o perioadă de insecuritate economică.
GTC renunţă la serviciile în vânzări ale Colliers
Un exemplu în acest sens este dat de GTC, companie care are în dezvoltare circa 4.000 de locuinţe la nivelul Capitalei. „La toate proiectele de locuinţe pe care le am în Bucureşti fac vânzările cu echipa mea şi nu mai lucrez cu Colliers”, spune Shimon Galon, CEO GTC.
Motivul din spatele acestei schimbări constă în faptul că profilul cumpărătorului s-a schimbat. Până acum, cea mai mare parte a cumpărătorilor erau investitori străini, obişnuiţi să lucreze cu nume consacrate pe piaţa imobiliară internaţională. Acum, publicul căruia i se adresează proiectele dezvoltate de GTC sunt cei care vor să achiziţioneze o locuinţă pentru uzul propriu.
Acest tip de cumpărători „au nevoie de foarte multă atenţie. Este mult mai complicat