Analiştii spun că dobânzile aferente finanţărilor în moneda europeană vor atinge, în curând, pragul de 9% Leasingul românesc s-ar putea scumpi în perioada imediat următoare, având
Analiştii spun că dobânzile aferente finanţărilor în moneda europeană vor atinge, în curând, pragul de 9%
Leasingul românesc s-ar putea scumpi în perioada imediat următoare, având în vedere creşterea costurilor de refinanţare pe piaţa internaţională. Şefii companiilor de leasing susţin că dobânzile pentru finanţările leasing ar putea depăşi în curând nivelul de 9% la contractele în euro, de la 7,5% cât erau anul trecut.
Companiile de profil îşi finanţează activitatea prin credite de la bănci, apoi plasează banii obţinuţi în contracte de leasing, cu randamente mai mari. Majorarea costurilor la care se finanţează societăţile de profil le constrâng pe acestea să urce nivelul dobânzilor pentru a menţine o marjă suficientă de profil.
"Pieţele internaţionale determină în continuare creşteri ale dobânzilor. Estimarea de la începutul anului (8,5% dobânda medie la euro n.r.) a devenit realitate chiar în primul trimestru şi, mai mult decât atât, pragul de 9% va fi în curând depăşit ca medie a pieţei de leasing", a declarat Septimiu Postelnicu, directorul general al
Unicredit Leasing, pentru NewsIn. Acesta anunţase, la începutul acestui an, că Unicredit Leasing urmează să majoreze dobânzile "deoarece presiunea este foarte mare" din cauza creşterii costurilor de refinanţare. În plus, Postelnicu a menţionat că societăţile de leasing vor deveni, asemenea băncilor, mai prudente şi selective în ceea ce priveşte aprobarea şi derularea tranzacţiilor.
Claudiu Emanuil Stănescu, directorul general al BCR Leasing, este de părere că lipsa de lichidităţi din piaţă a generat o creştere a costurilor de refinanţare la nivelul pieţei europene, mai ales pentru jucătorii care au