Televizoarele au devenit, în ultimii ani, mai subţiri, mai uşoare şi mai inteligente. „Adevărul“ a discutat cu Victor Armăşelu de la Samsung România despre Smart TV, de ce preferă oamenii aceste aparate şi ce aduc în plus faţă de cele tradiţionale.
Televizorul inteligent sau Smart TV există la nivel de concept încă din 1994, când a fost acordat primul patent pentru această tehnologie. Un Smart TV este un dispozitiv care se poate conecta la alte sisteme digitale sau analogice, creându-se astfel o reţea. În prezent, televizorul inteligent se conectează la Internet, poate rula diverse aplicaţii şi se sincronizează cu telefonul mobil.
În România, acest tip de televizor a fost introdus de Samsung în urmă cu aproximativ doi ani, iar anul acesta gama a fost înnoită. „Adevărul“ a discutat cu Victor Armăşelu, directorul diviziei audio-video la Samsung Electronics România, despre această nouă piaţă, ce caută românii la un astfel de televizor şi ce potenţial există.
„Cineva care s-ar fi interesat de direcţia în care merge piaţa de televizoare, putea să observe că urmează să se întâmple treaba asta. Exista o tendinţă foarte puternică de a cumpăra aparatură de tip media player. Oamenii doreau să vadă pe televizoarele lor ce voiau când voiau“, susţine Victor Armăşelu.
În România, creşterea a fost alimentată de o bază de populaţie obişnuită să acceseze Internetul şi să se uite la televizor. Românii petrec aproximativ 5 ore pe zi în faţa micului ecran. „Televizorul este un personaj esenţial în gospodăria românului. Unii îşi cumpără televizoare înainte să-şi cumpere pat“, afirmă reprezentantul Samsung.
„Acest potenţial către care privim urmează să fie accelerat de trecerea la televiziunea digitală“, susţine Armăşelu. „România, ca parte a UE, are obligaţii de urmat. Este aşa numitul unlock switch off care presupune că transmisia de tip analog încetează şi