Compania rusă spune că primul pas pe piaţa din SUA ar putea fi o achiziţie Deşi grupurile străine controlate de stat nu sunt privite cu ochi buni în SUA, Gazprom ar putea întâmpina mai
Compania rusă spune că primul pas pe piaţa din SUA ar putea fi o achiziţie
Deşi grupurile străine controlate de stat nu sunt privite cu ochi buni în SUA, Gazprom ar putea întâmpina mai puţină rezistenţă pentru că nu plănuieşte achiziţii foarte mari.
Şeful subsidiarei britanice a grupului Gazprom, Gazprom Marketing & Trading, Vitali Vasiliev, a declarat că, până la sfârşitul acestui an, va definitiva strategia de intrare pe piaţa energetică americană, relatează "Financial Times".
Printre opţiunile sale se numără achiziţia unei companii din SUA sau încheierea unui parteneriat. Intrarea pe piaţa americană este considerată de analişti o perspectivă ambiţioasă întrucât SUA este cea mai mare piaţă a energiei din lume.
"Operatorul energetic de referinţă", în Franţa
Decizia Gazprom de a face primii paşi pe piaţa americană vine în contextul în care gigantul rus s-a extins deja în aproape toată Europa.
În Marea Britanie, Gazprom are deja o bază de 10.000 de clienţi, printre care şi creditorul ipotecar Nationwide. În Franţa, grupul rusesc estimează că va obţine 2,5% din piaţa de retail a gazului în condiţiile în care plănuieşte să devină "operatorul energetic de referinţă", după cum a afirmat şeful Gazprom, Alexei Miller, citat de Reuters.
Recent, Gazprom a anunţat şi implicarea sa în două proiecte de construire a unor centrale electrice în Germania.Gazprom nu este atât de străină de piaţa nord-americană. Luna trecută, grupul rusesc a dezvăluit cea mai mare investiţie a sa în regiune.
Compania va deveni partener egal în proiectul de regasificare a gazului natural lichefiat Rabaska, din Levis, Canada. Dată fiind expansiunea sa rapidă pâ