Finala show-ului "MasterChef", difuzată aseară de PRO TV, a înregistrat un record de audienta. Patru milioane de telespectatori la nivelul întregii țări au așteptat alegerea câștigătorului "MasterChef", deși numele lui fusese dat deja publicității. EVZ explică de ce s-au uitat românii la televizor.
Marea finală "MasterChef" a strâns pe platou invitați, vedete și cele mai dificile probe de până acum. Cu toate că în ziua în care era programată ultima ediție, încă de dimineață numele câștigătorului a fost dezvăluit de presă, aseară "MasterChef" a depășit în audiență prima parte a finalei, difuzată de Pro TV aseară. Fie că telespectatorii nu au știut, sau pur și simplu nu i-a interesat, ediția din 6 iunie a înregistrat un record de audiență.
Preocuparea pentru gastronomie
Aproape 4 milioane de telespectatori la nivelul întregii țări erau cu ochii pe ultima ediție a show-ului culinar de la PRO TV în minutul de maximă audiență de la 22.26. Cu o seară înainte, show-ul înregistra în minutul de maximă audiență, 22.10, adică aproape 3 milioane de telespectatori.
"Publicul s-a uitat la finală fiindcă, cum se spune, citise cartea, dar nu văzuse filmul. Oamenii se uită şi la «Sherlock Holmes» versiunea 2009, deşi ştiu că e vorba de un detectiv cu haine cadrilate şi pipă, pentru spectacol şi pentru Robert Downey Jr. şi Jude Law. E un simptom îmbucurător faptul că MasterChef a făcut peste 10 puncte de rating constant, fiindcă e vorba de un format BBC, poziţionat mai sus decât talent show-urile care fac parte din ethosul televiziunilor comerciale americane (chiar dacă "Voice of..." vine din Olanda).
Succesul MasterChef arată o anumită preocupare pentru gastronomie, într-o ţară care a fost constant înfometată decenii la rând până în 1989 şi în care Mircea Dinescu scria, pe vremuri: «Cei care au bani mănâncă mai mulţi cartofi şi-atât"», este părerea an