Anul 2010 a adus majorări de taxe pe case, terenuri şi maşini în aproape toate oraşele, iar Oltenia şi Banatul domină în topul impozitelor pe autoturismele marca Logan. „Adevărul“ prezintă repartizarea teritorială a impozitelor din fiecare regiune a ţării. Loganul e mai „scump“ în Moldova, iar terenurile sunt mai „ieftine“ în Oltenia
CITEŞTE ŞI:
Statul datorează mediului de afaceri peste 1,5 milioane de euro
În baza unei ordonanţe publicate la finele anului trecut, primăriile localităţilor şi consiliile judeţene au fost abilitate să majoreze impozitele pe case, terenuri şi maşini cu până la 20%.
Majoritatea instituţiilor locale au ales să aplice maximul admis şi foarte puţine au păstrat nivelul din 2009 al acestor impozite sau le-au crescut în proporţii mai mici. De asemenea, cele mai multe primării acordă bonusuri pentru plata acestor impozite până la 31 martie sau acceptă plata în două rate a impozitelor mai mari de 50 de lei.
Taxe diferite pe Logan
Pentru o mai bună exemplificare a taxelor pe maşini, am ales Dacia Logan, care are o capacitate cilindrică de 1.400-1.600 de centimetri cubi. Din punct de vedere fiscal, această categorie este, însă, tratată diferit, de la zonă la zonă.
Spre exemplu, dacă aveţi maşina înscrisă în Bacău sau Neamţ, plătiţi un impozit de 144 de lei pe an, în timp ce la Gorj, Bucureşti, Prahova, Iaşi sau Mureş plătiţi doar 56 de lei. Cele mai multe localităţi percep o taxă de 64 de lei pe an pentru maşinile Dacia Logan.
Bărăganul are cel mai „scump" intravilan
În judeţele Constanţa şi Ialomiţa, dar şi în Bucureşti, se regăsesc cele mai mari impozite pe terenurile intravilane - aproape un leu pe metrul pătrat pe an. La polul opus, cu cele mai mici impozite din această categorie, se regăsesc unele judeţe din Transilvania (Alba, Bistriţa-Năsăud,Mureş, Satu Mare), unde ter