Lucrările la Tronsonul III al ocolitoarei municipiului Braşov sunt cele mai avansate din proiectul de transformare al ocolitoarei Braşov într-o şosea cu regim de autostradă.
Tronsonul al treilea al ocolitoarei are o lungime de 6,34 km şi face legătura dintre DN13 - printr-un pod suspendat - şi DN1. Firma care a câştigat licitaţia de lucrări a executat déjà un tronson experimental de balast stabilizat, iar într-o săptămână va începe lucrările pentru turnarea balastului stabilizat pe întreg tronsonul, aceasta fiind ultima fază înaintea asfaltării.
„În acest moment, la Stupini s-au realizat deja elementele de sprijin ale podului de la intersecţia cu DN 13, iar de la kilometrul 1 al Ocolitoarei până la 1+800 km, la intersecţia cu strada Plugarilor, s-a finalizat terasamentul şi urmează asfaltarea. La kilometrul 2, unde va fi un pod peste Valea Cheu, mai trebuie montate grinzile, iar la intersecţia cu strada Lânii, unde la fi un pasaj peste Ocolitoare, lucrările sunt executate în proporţie de 75%. Au fost aduse deja 16 grinzi, în următoarele patru zile vor veni şi celelalte 16, iar apoi vor începe lucrările de montare. Bretelele de acces şi semnalizările sunt şi ele realizate în proporţie de 60%, iar una dintre culeele de la DN1 a fost finalizată", a declarat primarul municipiului Braşov, George Scripcaru.
Lucrările sunt într-un stadiu avansat şi în sectorul care va lega strada Lânii de Institutul Cartofului, şi pe cel de la Institutul Cartofului spre DN 1.„În trei luni şi jumătate s-a lucrat într-un ritm intens, astfel încât cu siguranţă totul va fi finalizat până la data din contract. Există chiar posibilitatea ca execuţia să fie finalizată înainte de termen", a declarat primarul George Scripcaru. Valoarea lucrărilor la acest segment de drum este de 98 de milioane de lei.
Şi la primul tronson lucrările sunt în grafic
Tronsonul are o lungime