Sute de mii de steaguri au fost comercializate în ultimele săptămâni cu ocazia zilei de 1 Decembrie: de la steguleţe mici de hârtie până la drapele standard şi drapele-gigant. Simple bucăţi de pânză colorată s-au transformat duminică, de 1 Decembrie, în simboluri naţionale în mâinile oamenilor, atârnate la balcoane, arborate pe stâlpi sau prinse în geamurile maşinilor. Producătorii români de steaguri au fost luaţi cu asalt ca în fiecare an.
La micuţa fabrică de la Mârşa, judeţul Sibiu, cei 80 de angajaţi au lucrat la foc continuu în ultima lună pentru a putea onora toate comenzile de steaguri, deşi au fost pregătite din timp şi stocuri. Astfel, în ultimele săptămâni, pe poarta fabricii din comuna sibiană au ieşit aproximativ 25.000 de steaguri de toate dimensiunile, din diverse materiale. Iar valoarea vânzărilor a depăşit pragul de 20.000 de euro, potrivit proprietarului Alexandru Bălan, actor de meserie.
Sibianul spune că vânzările au mers puţin mai bine anul trecut, pentru că „au fost alegerile parlamentare şi s-a umflat patriotismul în politicieni“, dar că a observat în acest an o creştere foarte mare din partea românilor de rând. „M-am bucurat că multe persoane particulare au cumpărat steaguri. Sentimentul naţional parcă începe să se resusciteze“, a spus Bălan. Totuşi, cea mai mare pondere în vânzările fabricii de la Mârşa o deţin, în continuare, instituţiile publice. Şi, pentru prima dată, sibianul a livrat steaguri unei reţele de hipermarketuri, aproximativ 5.000 de bucăţi de toate dimensiunile.
M-am bucurat că multe persoane particulare au cumpărat steaguri. Sentimentul naţional parcă începe să se resusciteze, a declarat Alexandru Bălan, proprietarul fabricii de la Mârşa.
Steaguri livrate în Italia
Un alt producător de steaguri, Rotarexim Râmnicu Vâlcea, a avut de onorat o comandă şi pentru câţiva r