Nu credeam să regretăm atât de rapid tăcerile solemne ale lui Andrei Zaharescu. Noul purtător de cuvânt al Guvernului, Mirel Palada, are o limbariţă pe măsura tăcerilor celuilalt. Dacă însă îi distilăm bine de tot diareea verbală, observăm că purtătorul de cuvânt îşi respectă milimetric fişa postului. Realmente, omul poartă cu sine un singur cuvânt: propagandă.
Căci ce este propaganda? Este atunci când îi tot repeţi că se simte bine unui om care se simte rău. Sau invers. Domnul Palada exersează propaganda din plin atunci când are de apărat „realizărili” guvernului, dar o acuză la toţi cei care nu sunt de acord cu el, chiar şi atunci când cuiva i-ar putea trece prin cap să afirme că măsurile guvernului s-ar putea să fie doar bune, nu foarte bune. Acuza invariabilă a autorului, indiferent de subiect, este cea de „propagandă băsistă”, ceea ce aruncă problema direct în ograda psihologilor, dacă nu cumva chiar a psihiatrilor.
Dacă ţinem seama de faptul că Mirel Palada nu este doar purtător de cuvânt, ci şi consilier al premierului pentru strategii guvernamentale, putem lesne deduce că prin comportamentul său public - de care premierul nu se delimitează niciodată - el îşi respectă din nou fişa postului: aplică strategii guvernamentale.
Sigur, mareea de vorbe inutile poate fi, în ultimă instanţă, o strategie guvernamentală numai bună de îngropat problemele stânjenitoare ale guvernului. Singurul său defect e acela că nu le şi rezolvă. Iar mărirea accizei la combustibil cu 7 eurocenţi pe litru este o asemenea problemă. Preşedintele Băsescu a luat-o de mâner şi a trântit-o pe masă, iar consilierii săi economici au dovedit matematic că preţul carburanţilor va creşte de fapt cu 53 de bani (12 eurocenţi), adică cu aproape 9 la sută.
Cât de severă este scumpirea putem dovedi, de asemenea, matematic. Ziua de 1 ianuarie 2013 a marcat precedenta majorare a acc