Reabilitarea căii ferate de la Sighişoara la Simeria va costa de şapte ori mai mult decât prevăd standardele de cost, adică peste 11 milioane de euro/km. Pentru modernizarea celor 165 de kilometri de cale ferată care fac parte din Coridorul feroviar IV paneuropean, statul va cheltui aproape două miliarde de euro.
Ministerul Transporturilor a lansat spre dezbatere publică proiectele unor hotărâri prin care se stabileşte modernizarea tronsoanelor de cale ferată Sighişoara-Coşlariu şi Coşlariu-Simeria, de pe Coridoul IV paneuropean, astfel încât trenurile de călători să poată circula cu 160 km/h, iar cele de marfă - cu 120 km/h. Indicatorii tehnico-economici prevăzuţi în viitoarele acte normative arată că valoarea totală a investiţiei aferente tronsonului Sighişoara-Coşlariu (94 de kilometri) va fi de 4,8 miliarde de lei (1,16 miliarde de euro), iar a celei aferente tronsonului Coşlariu-Simeria (70 de kilometri) va fi de 3,4 miliarde de lei (822 de milioane de euro).
Vezi aici standardele de cost şi proiectele de hotărâre ale MTI pe ruta CFR Coslariu - Simeria
Aşadar, 12,3 milioane de euro/kilometru pentru modernizarea liniei Sighişoara-Coşlariu, respectiv 11,7 milioane de euro/kilometru pentru Coşlariu-Simeria. Dar standardele de cost pentru reabilitarea căilor ferate de pe Coridorul IV paneuropean, stabilite tot de Ministerul Transporturilor, prevăd că preţul pentru astfel de lucrări trebuie să fie de 2,1 milioane de euro pe kilometru, fără TVA, la care se pot adăuga costuri suplimentare de cel mult 18%. De notat că în viitoarele hotărâri referitoare la reabilitarea liniilor ferate se prevede că valoarea investiţiei „se va actualiza potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor".
Vezi aici standardele de cost şi proiectele de hotărâre ale MTI pe ruta CFR Sighisoara - Coslariu
Dacă în toamna lui 2008, când guvernele român şi maghiar sta