Ministerul Transporturilor, condus de Relu Fenechiu, a respins, ieri, cele trei oferte depuse de investitori pentru cumpărarea pachetului majoritar la CFR Marfă. Motivele sunt incerte. Sursa: EVZ
Unul dintre competitori, omul de afaceri Gruia Stoica, care a depus oferta prin Grupul Feroviar Român (GFR), ne-a declarat că va face contestație . „Nu cunosc motivele respingerii. Fac contestație”, a spus Stoica.
Acesta deține, prin GFR, aproape 40% din piața de transport marfă. Dacă ar fi achiziționat și 51% din CFR Marfă, ar fi controlat 80% din piață, după cum ne-a declarat. GFR ar fi ajuns în poziție dominantă, ceea ce putea fi anticoncurențial. Stoica susține însă că era o problemă surmontabilă: „și în alte țări sunt astfel de companii, dar li se impun condiții ca să nu se perturbe existența altor jucători”.
Principalele motive care ar fi condus la respingerea dosarelor ar fi fost: neîndeplinirea condiției privind cifra de afaceri (30 de milioane de euro, media din ultimii trei ani a firmei sau consorțiului care depune oferta) și lipsa unor documente la dosar, potrivit Capital. GFR îndeplinea condiția cifrei de afaceri, cu un nivel de 174 milioane de euro numai în 2011. Rămâne de văzut cum afost analizată poziția financiară a celorlalți doi jucători: consorțiul format din Transferoviar Grup și fondul austriac Donau Finanz și compania americană Omnitrax.