STRATEGIE Candidaţii înscrişi în campania pentru locale şi-au angajat echipe de consultanţi în comunicare şi agenţii pentru a câştiga voturile alegătorilor Cursa pentru alegerile
STRATEGIE Candidaţii înscrişi în campania pentru locale şi-au angajat echipe de consultanţi în comunicare şi agenţii pentru a câştiga voturile alegătorilor
Cursa pentru alegerile locale este în plină desfăşurare. Politicienii au scos tot arsenalul de instrumente de comunicare, acoperind de la blogosferă şi până la toalete.
În sectorul 5, cinci femei s-au dezbrăcat de haine şi de prejudecăţi pentru a-l susţine pe Banu Cristian, candidatul PNL în campanie. Alţi cinci bărbaţi au rămas în costumul lui Adam pentru aceeaşi cauză... Banu Cristian. Trupurile lor au împânzit oraşul pentru a arăta "adevărul gol-goluţ despre sectorul 5".
În prag de campanie electorală, politicienii iau cu asalt industria de comunicare în căutarea oamenilor de creaţie, a agenţiilor de media şi a consultanţilor. Dacă feţele candidaţilor sunt pe toate zidurile, agenţiile din spatele lor preferă să-şi ascundă identitatea, de cele mai multe ori. Motivul ar fi că li se pune etichetă politică.
Excepţia este GMP, agenţia care i-a susţinut campaniile lui Traian Băsescu. Campania electorală devine astfel o pâine albă pentru oamenii de media care profită din plin de dorinţa candidaţilor de a ocupa fotoliul de primar. Dar şi pentru presa scrisă, care percepe tarife "speciale" pentru oamenii politici (adică mai mari decât în cazul clienţilor comerciali). Surse din piaţă susţin că bugetul pentru Bucureşti al PSD este de 600.000 de euro, iar cel al PNL, de 800.000 de euro. Şi o mare parte din aceşti bani vor intra în buzunarul agenţiilor.
Blogul, o modă în politică
Dacă, până acum, campaniile se axau mai mult pe scoaterea în evidenţă a partidelor, în 2008 acestea sunt personalizat