Început în 2007, programul ISPA pentru refacerea infrastructurii Galaţiului s-a dovedit, cel puţin până acum, un adevărat coşmar. Zeci de străzi sunt făcute una cu pământul, traficul este haotic, iar termenele anunţate pentru finalizarea lucrărilor pe diverse porţiuni nu sunt niciodată respectate.
Cel mai recent exemplu este închiderea traficului la intersecţia Bulevardului Falezei cu strada Saturn. Şantierul afectează grav traficul dinpre partea vest a oraşului (cartierele Micro 19, 20 şi 21) şi platforma industrială de est: porturile, Şantierul Naval, Vama, Spitalul CFR, Icepronav, Intfor, Prutul etc.
În acelaşi timp, accesul către trecerea Bac (unica legătură dintre Galaţi şi Tulcea) se face cu mare dificultate, prin curtea neasfaltată a unui service.
Deşi autorităţile locale au anunţat că şantierul (deschis la 2 august) se va finaliza la 15 septembrie, zona este şi acum închisă. Cristian Borcea, managerul proiectului, dă vina pe firma subcontractantă (ERG Termrom), care nu ar fi organizat cum trebuie şantierul.
GALERIE FOTO
Groapa e soră cu veşnicia
Un alt loc unde se bate pasul pe loc este uriaşa groapă de pe Faleză, din zona „Elice". Surparea a apărut acum un an şi jumătate din cauza unei neglijenţe crase a constructorilor la realizarea racordurilor reţelei de canalizare.
Urmarea: în mijlocului bulevardului Marii Uniri a apărut o surpare de 100 de metri lungime, 10 metri lăţime şi opt metri adâncime. Lucrările de astupare şi consolidare sunt şi acum în curs, iar cheltuielile cu şantierul depăşesc deja două milioane de euro. Însă primarul Dumitru Nicolae e optimist: „La sfârşitul lunii octombrie am putea finaliza lucrarea de la Elice".
Singura problemă e că primarul este, în ultimele 10 luni, la al treilea anunţ de acest gen. Până acum, termenul nu a fost niciodată respectat de cele două firme con