Viceprimarul comunei clujene Ţaga, Emil Sabău, spune că angajaţii micii fabrici de brânzeturi care este proprietatea Napolact au primit preaviz în data de 10 mai. Reprezentanţii firmei Friesland, acţionarul majoritar al Napolact, nu au putut fi contactaţi pentru o reacţie.
„De luni, 13 mai, s-a aflat în comună că fabrica se va închide. Cei 12-14 angajaţi au primit un preaviz de 15 zile. E păcat. Cum brânza de Năsal e un brand de ţară şi un produs foarte căutat nu ar trebui lăsat aşa, la îndemâna oricui“, este de părere viceprimarul comunei Ţaga, Emil Sabău.
În acea făbricuţă se produce brânza de Năsal care are o legendă interesantă. Se spune că secretul brânzei de Năsal a fost descoperit de ţăranii care au furat caşul unui grof şi l-au ascuns într-o grotă. Pe poarta fabricii de la Ţaga, judeţul Cluj, ies anual 50-55 de tone de brânzeturi. Cel mai cunoscut produs este „Brânza de Năsal“, o delicatesă asemănătoare specialităţilor franţuzeşti.
Faimoasa brânză, supranumită camembert românesc, iese pe poarta făbricuţei după 21 de zile din momentul în care este livrat laptele proaspăt de vacă din care este făcută. Produsul finit este o brânză cremoasă în interior, cu crustă roşiatică şi gust specific, uşor picant. Reţeta este una tradiţională, însă „minunea" nu este făcută de mâna sau de mintea omului, ci de un microorganism - o bacterie.
Brânza de Năsal nu este doar marcă înregistrată a companiei, ci este şi un produs cu denumire de origine protejată în Uniunea Europeană. „Brânza de Năsal este primul produs românesc pentru care am obţinut acest statut, care a intrat în vigoare de la ianurarie 2007, odată cu Tratatul de Aderare. Acest lucru înseamnă că, deşi brânza nu se fabrică la standardele europene, ea poate fi vândută în toată Uniunea Europeană, datorită compoziţiei benefice. Brânza de Năsal a fost acceptată ca produs specific, cu distribuţie în