Tot mai multe nume grele din industria auto, telecomunicaţii, precum şi branduri celebre din lumea modei aleg oraşul de pe Someş drept poartă de intrare pe piaţa locală Dacă până
Tot mai multe nume grele din industria auto, telecomunicaţii, precum şi branduri celebre din lumea modei aleg oraşul de pe Someş drept poartă de intrare pe piaţa locală
Dacă până acum ora exactă în domeniul afacerilor se dădea la Bucureşti, în ultima perioadă s-a creionat un nou pol investiţional. Clujul şi-a depăşit condiţia unui simplu oraş de provincie şi este pe cale să devină o adevărată capitală a businessului românesc. Lucru probat de numele grele din industria mondială care au ales să intre pe piaţa autohtonă cu prima haltă la Cluj.
Capitala era până nu de mult punctul de intrare în România a marilor companii. Aici au venit primii mari dezvoltatori imobiliari, primele lanţuri de hipermarketuri şi primele instituţii bancare de renume. Încet, încet, managerii firmelor de afară care vor să atace piaţa locală pun la cale strategii alternative. Astfel, se poate observa cum o serie de trusturi internaţionale aleg alte oraşe drept head-quarter pentru businessurile din România. Iar Clujul este cel mai bun exemplu în acest sens.
De altfel, numeroasele postări de pe diverse forumuri abundă în remarci precum "Clujul bate Bucureştiul" sau "Capitala României e la Cluj". În anumite privinţe, chiar aşa este.
Odată cu venirea unor jucători de talie mondială, cum ar fi Emerson sau Nokia, cu furnizorii săi, oraşul de pe Someş este tot mai îndreptăţit să aspire la statutul de capitală atât în domeniul tehnologiei informaţiei, cât şi în celelalte domenii investiţionale cum ar fi imobiliarele, retailul sau transporturile.
Potrivit statisticilor furnizate de reprezentanţii Agenţiei Române pentru Investiţii Străine (ARIS), Clujul se situează pe locul 3 în ţară cu un