Epoca digitală afectează negativ atât presa, cât şi mediul academic Presa şi mediul academic european se dezvoltă într-o direcţie greşită, consideră mai mulţi analişti ai acestor
Epoca digitală afectează negativ atât presa, cât şi mediul academic
Presa şi mediul academic european se dezvoltă într-o direcţie greşită, consideră mai mulţi analişti ai acestor domenii. Presa publică de cele mai multe ori materiale irelevante (non-ştiri) sau nedocumentate, în timp ce nivelul învăţământului scade direct proporţional cu extinderea informaţiei de pe internet.
Posibilitatea de a găsi la orice moment al zilei, printr-un singur click pe internet, informaţii din toate domeniile, influenţează atât calitatea presei, cât şi cea a învăţământului european. Principala problemă constă însă în faptul că, de cele mai multe ori, informaţia este fie incorectă, fie lipsită de importanţă.
Internetul influenţează negativ atât studenţii care se pregătesc de pe "wikipedia", cât şi jurnaliştii care scriu materiale lipsite de importanţă, aşa cum a fost nebunia cu virusul "Y2K" despre care se spunea că în 2000 ar putea să ducă la sfârşitul lumii.
Ştiri plate de pe Glob
Nick Davies, un jurnalist de investigaţie britanic, a şocat întreaga lume în martie, când a publicat "Flat Earth News" o carte devenită bestseller, în care prezintă declinul presei scrise odată cu apariţia şi dezvoltarea internetului. Davies susţine că majoritatea jurnaliştilor din Marea Britanie petrec foarte puţin timp pentru investigarea unui subiect.
Mai mult, ei acordă o importanţă exagerată comunicatelor de presă sau pur şi simplu copiază ştirile apărute pe agenţii, fără a verifica informaţia. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care în ziare apar informaţii lipsite de relevanţă. "Calitatea informaţiei este în cădere liberă", susţine şi Aidan White, unul dintre liderii Fede