Persoanele cărora li s-au defectat electrocasnicele din cauza fluctuaţiilor de lumină pot cere despăgubiri băneşti de la furnizorul de electricitate în raza căruia s-a produs pana de curent. Sesizarea se face în scris, iar problema trebuie rezolvată în termen de 15 zile.
Clienţii firmei de electricitate trebuie să urmeze mai mulţi paşi ca să primească daune pentru aparatele electronice sau electrocasnice care s-au deteriorat din cauza funcţionării necorespunzătoare a reţelei electrice. În maximum cinci zile de la producerea incidentului trebuie să faceţi o cerere către firma furnizoare de curent. Acesta se obliga să vă dea un răspuns în maximum 15 zile de la data depunerii reclamaţiei pentru a vă comunica rezultatul analizei privind acordarea despăgubirii solicitate.
Trebuie să anunţaţi în scris
„Potrivit prevederilor legale, consumatorii casnici vor fi despăgubiţi pentru cazurile de deteriorare a receptoarelor electrocasnice doar dacă acestea au fost cauzate de funcţionarea necorespunzătoare a reţelei electrice de distribuţie, iar aceste cauze pot fi atribuite exclusiv distribuitorului de energie electrică. Excepţie fac receptoarele electrocasnice de tipul lămpilor electrice şi receptoarelor electrotermice, care nu fac obiectul acestor despăgubiri", a spus Sorin Munteanu, purtătorul de cuvânt al E.ON Moldova Distribuţie.
Consumatorii care consideră că au fost păgubiţi în urma unor incidente în reţelele electrice de distribuţie prin defectarea aparaturii electrocasnice trebuie să anunţe în scris furnizorul de energie electrică în termen de cinci zile lucrătoare de la data producerii incidentului sau de la data luării la cunoştinţă a incidentului.
Electrica repară, nu plăteşte
Oficialii de la compania Electrica Galaţi fac reparaţii pe propria cheltuială.
„Nu am acordat deloc despăgubiri băneşti. La noi se constituie o comisie c