Televizoarele 3D şi ecranele de cinema 3D au fost primite cu un destul de mare entuziasm la vremea lor. Însă, după cum s-au desfăşurat lucrurile la CES 2013 până în acest moment, este posibil ca industria să nu mai dorească realitatea 3D, ci pe cea propriu-zisă.
Cei de la „The Verge“ au o galerie foto cu afişe destinate ecranelor 3D şi remarcă faptul că această tehnologie se poate să fi fost un pic exagerată. Orientarea de la CES 2013 este spre dispozitive cu beneficii destul de practice. Rezoluţia a intrat în era „Ultra HD“ (sau 4K), ecranele OLED impresionează de la prima vedere, iar display-ul curbat surprinde publicul - LG şi Samsung au pregătit câte un produs de fiecare.
Termenul „3D“ a devenit ubicuu în cinematografe şi în ceea ce priveşte dotările televizoarelor. Filmele cu pretenţii trebuie să aibă neapărat o versiune 3D, dar nu pentru că ar aduce un plus de calitate a imaginii, ci doar un plus de efecte vizuale. Iar cumpărătorii sunt mai tentaţi să cumpere un televizor 3D, chiar dacă în vizionatul de zi cu zi se poate dovedi inutil, pentru că este o funcţie pe care o pot obţine în aproximativ aceiaşi bani pe care i-ar cheltui pe un produs normal.
Marii producători au ales să nu mai vină cu produse 3D la CES 2013 sau să nu le mai prezinte ca pe cel mai interesant subiect. Sony deja a început lupta pe „tărâmul“ Ultra HD. LG a ales să introducă tehnologia într-un ecran curbat, dar modelele principale au fost doar OLED, plate. Cel curbat este mai mult o integrare a tuturor tehnologiilor posibile la un cost destul de ridicat.
LG este unul dintre producătorii care încă mai speră în 3D sau vrea să aibă un portofoliu cât mai mare, pentru cât mai multe cerinţe, fără să conteze cu ce anume vin produsele. Sud-coreenii au avut chiar şi un smartphone, Optimus 3D, care vine dotat cu două camere şi cu ecran 3D. Însă acest dispozitiv nu s-a do