Produsele Apple au ajuns pentru mulţi un simbol al statutului, un motiv de stat la coadă sau de pus bani „la saltea“. Cu fiecare iPhone, în SUA şi alte câteva ţări, se adună oamenii la coadă în faţa magazinelor Apple Store. În România, nu avem încă aşa ceva, dar din octombrie avem un nou Apple Premium Reseller. „Adevărul“ a discutat cu şeful acestuia despre cum se prezintă iCentre românilor.
După ce a obţinut suficient profit din produse, mai ales după lansarea primului iPod, Steve Jobs s-a gândit că n-ar strica să îşi promoveze produsele şi într-un mediu gândit în raport cu acestea. Astfel a ajuns compania să-şi facă propriile magazine şi să vină cu tot felul de idei pentru designul acestora. Unele sunt cuburi din sticlă prin care vezi tot ce se întâmplă, altele sunt aranjate cu accente clasice. Dar acestea nu sunt în toate ţările şi deşi au intrat în Europa, Barcelona se bucură de Apple Store, în România încă nu sunt de găsit. Aici sunt însă cele de tip Apple Premium Reseller. Cel mai nou e iCentre.
La mai multe
iCentre România este condus de către Bogdan Costache, country manager, iar compania mamă este Hili Salomone, un joint venture dintre Hili Company şi VJ Salomone, ambele din Malta. În prima săptămână de la deschidere m-am întâlnit cu Bogdan Costache pentru a vorbi despre acest magazin, ce aduce nou şi ce înseamnă statutul de Apple Premium Reseller. Pe scurt, e ca un Apple Store, dar fără acţiunea directă a companiei americane.
iStyle, cel mai popular Apple Premium Reseller din România, a deschis în Băneasa Shopping City cel mai mare magazin cu produse Apple din Sud-Estul Europei. Nou-venitul iCentre îşi propune să mai aibă încă nouă magazine, concentrarea fiind pe oraşe cu peste 300.000 de locuitori acestea. iCentre, în postura de Premium Reseller, este ca un Apple Store, numai că Apple nu îl conduce în mod direct, ci doar asigură furni