De cate ori autoritatile revin asupra sistemului de taxe si impozite, toate studiile de fezabilitate si planurile de investitii sunt date peste cap. De aceea, s-a convenit ca asupra Codului Fiscal sa De cate ori autoritatile revin asupra sistemului de taxe si impozite, toate studiile de fezabilitate si planurile de investitii sunt date peste cap. De aceea, s-a convenit ca asupra Codului Fiscal sa nu se intervina decat o data la un an, dupa consultarea, timp de minimum sase luni, a mediului de afaceri. Pentru anul viitor, corectia Codului urma sa se faca printr-o strategie fiscala ce trebuia prezentata partenerilor de dialog social si publicului larg pana cel mai tarziu la data de 30 iunie 2005. Din pacate, strategia a aparut, sub forma de propunere, abia ieri, 20 septembrie. Ce s-a intamplat din iunie pana acum? Zvonuri, declaratii politice si chiar analize ale unor institutii respectabile au scos la iveala doar cateva crampeie din ceea ce ar fi trebuit sa fie un document public, cu nota de fundamentare, cu capitole si articole ordonate coerent, dar, mai ales, cu autori si semnaturile initiatorilor. N-a fost sa fie. In schimb, politicienii s-au calcat in picioare pe marginea ideii, perfid strecurata de promotorii anonimi ai strategiei, ca Taxa pe Valoarea Adaugata va creste cu trei procente. Tavalita prin toate cotloanele esichierului politic, intentia de majorare a TVA a iesit asa de mototolita, ca, pana la urma, s-a renuntat la aceasta solutie. Iar din anuntul ca va exista o masura compensatorie - reducerea CAS cu 2% - nu s-au desprins decat doua concluzii, deloc favorabile: pe de-o parte induce un efort bugetar cam mare, iar pe de alta parte ieftinirea, din punct de vedere fiscal, a fortei de munca e prea putin semnificativa. In loc de strategie, avem cateva propuneri. Si ce propuneri! In timp ce numarul de taxe si impozite va creste exponential, facilitatile vo