Grupul Ariergarda dezgroapă poveştile caselor vechi din centru pentru a construi un brand turistic care să vândă cu succes oraşul Dincolo de zidurile clădirilor vechi sunt poveşti care pot Grupul Ariergarda dezgroapă poveştile caselor vechi din centru pentru a construi un brand turistic care să vândă cu succes oraşul
Dincolo de zidurile clădirilor vechi sunt poveşti care pot dezvolta turismul local, cred scriitorii şi istoricii din grupul Ariergarda.
Strada Emanouil Ungureanu, numele hazlii pe care le aveau casele, cafenelele şi restaurantele din zonă vor fi prezentate pe internet, din octombrie, moment în care începe construirea noului brand. Dorinţa de a transforma Timişoara într-un loc de pelerinaj turistic a scos la iveală istorii interesante.
Specialişti nemţi
Zece clădiri au fost incluse într-un proiect al fundaţiei Atelierul Civic Ariergarda. Împreună cu specialişti de la Berlin, Ariergarda a început promovarea oraşului şi campania pentru brand. Scriitorul Daniel Vighi, preşedinte Ariergarda, a spus că prezentarea istoriei zonei centrale va avea o formă total diferită de cea din clasicele pliante pentru turişti.
"Am început cu o stradă plină de poveşti ale caselor, ale oamenilor, cu lucruri interesante care pot ajuta la dezvoltarea turismului. Toate aceste lucruri vor fi prezentate iniţial pe un site", a spus Vighi.Pe lângă datele despre arhitectura imobilelor vechi vor fi prezentate şi poveşti ale primelor generaţii de locuitori.
Prostituata care vinde oraşul
Turiştii vor afla cum s-a construit "Casa femeilor cu bărbaţi beţivi", ce se întâmpla în cafeneaua "Cocoşul albastru" sau cine mergea la bordelul "La două chei de aur", care funcţiona în farmacia de lângă primăria veche. Istoricul Ioan Haţegan povesteşte cum făcea furori printre bărbaţii vremii o prostituată vieneză.
"Era protejată de doi consilier