Numeroşi oameni de afaceri din domeniul ospitalităţii încearcă în această perioadă „exitul“ din turismul românesc pentru a investi în business-uri mai profitabile.
Deşi statisticile oficiale arată că numărul turiştilor este în creştere, în mod neaşteptat, mulţi hotelieri români vor cu orice preţ să renunţe la afacerile de profil.La numai o lună de la inaugurarea în plină criză economică a hotelului Scorilo din Oradea, proprietarul decidea să vândă. Hotelul, poate cea mai scumpă unitate de cazare scoasă pe piaţă în acest moment, are şi acum un preţ de strigare de 15 milioane de euro. Nimeni nu a oferit însă suma cerută. „A existat o ofertă de 12 milioane de euro", susţin reprezentanţii agenţiei imobiliare „Casa Carol", care ne-au precizat că motivul pentru care proprietarul doreşte să înstrăineze acest bun este dorinţa sa de a începe o altă afacere.
Cazul său este reprezentativ pentru o piaţă din care mulţi investitori încearcă să facă „exitul" pentru a se reorienta către businessuri mai profitabile. O motivaţie asemănătoare era oferită recent şi de Răzvan Bondar care anunţa că vrea să vândă hotelul Rowa Dany din Sinaia pentru zece milioane de euro, plus TVA. „Am cumpărat hotelul în urmă cu trei ani, iar acum vreau să-l vând pentru că am nevoie de bani. Vreau să investesc în producerea de energie fotovoltaică", spunea Bondar. În prezent, numai pe un singur portal de anunţuri imobiliare, sunt afişate 70 de oferte de vânzare de hoteluri şi pensiuni din întreaga ţară. Cele mai multe proprietăţi sunt localizate în judeţele Braşov (19,5%), Constanţa (14,3%), Cluj (10,4%), Hunedoara (9,1%) şi Prahova (7,8%).
Turismul, creştere doar în statistici
Deşi înnoptările în structurile de primire turistică au crescut cu aproape 5% în primele cinci luni ale anului faţă de perioada similară din 2010, potrivit Institutului Naţional de Statistică,