Dacă un turist străin ar avea curiozitatea să caute pe internet câte ceva despre Valea Prahovei ar afla că se află la o distanţă de 100 de kilometri nord de Bucureşti, că este una dintre cele mai populare zone turistice ale României şi că va fi propunerea ţării noastre pentru Jocurile Olimpice de Iarnă din 2022.
VIDEO Cum şi-au construit brandurile ţări ca Polonia, Rwanda şi Germania
VIDEO "Explore the Carpathian garden" este noul slogan turistic al României
Elenei Udrea i-a căzut frunza la Shanghai
Acelaşi turist ar mai putea afla şi câteva caracterizări precum „este o zonă foarte frumoasă" şi, impulsionat de informaţiile potrivit cărora Valea Prahovei este străbătută de un drum internaţional şi o autostradă în curs de înfăptuire, ar vrea să se convingă la faţa locului. Aşa ar alege principalele trei localităţi descrise ca având cel mai mare potenţial turistic: Sinaia, Buşteni şi Predeal. Mai cu seamă că aceste puncte figurează pe internet ca fiind dotate cu locaţii de informare turistică, din care el, vizitatorul străin, ar putea teoretic să obţină toate informaţiile necesare.
La faţa locului însă, situaţia nu este nici pe departe la fel de simplă. Reporterii „Adevărul" au testat gradul de dotare şi utilitatea practică a celor trei puncte de informare turistice situate pe Valea Prahovei. Dându-se drept turişti abia sosiţi dintr-o ţară vecină României, cei doi reporteri au avut ocazia să experimenteze pe propria piele cum este impulsionat şi ajutat un vizitator străin să „Exploreze Grădina Carpatină".
Timişoara: Plan pentru a pune Timişoara pe harta turiştilor străini
Iaşi: Centru-fantomă pentru turismul regional
Află aici cele mai importante 8 locuri de agrement din Galaţi
Sinaia: „Fiecare pe cont propriu"
Intrarea în centrul de informare turistică Sinaia se face în bubuiturile unui excavator ce culege bu