Ştiu că românii nu o duc bine, că au rămas fără serviciu, că au credite la bănci pe care le plătesc cu greu şi că mulţi tineri nu au luat Bacul.
De aceea, am vrut să aflu dacă subiectul despre platforma de cumpărături de lux Net-A-Porter va fi de interes măcar pentru o mică parte din cei cu care împart această ţară.
Şi cum statisticile nu există, iar declaraţiile de avere nu sunt întotdeauna realiste, am apelat la propria metodă pentru a afla dacă românii îşi permit să-şi cumpere haine create de marii designeri ai lumii.
Mai exact, am urmărit, nu mai mult de 15 minute, secţiunea Live a platformei Net-A-Porter. Aici, pe o hartă personalizată a lumii, poţi vedea din ce zone provin cumpărătorii de haine de lux, câţi utilizatori online are site-ul şi, foarte interesant, exact ce cumpără aceştia. Lista se actualizează la fiecare zece secunde, astfel că eu am putut vedea, în timp real, ce naţionalitate au cumpărătorii şi ce şi-au luat ei.
Nu mică mi-a fost mirarea să constat că 5 din cei peste 100 de cumpărători (într-un interval de un sfert de oră) erau români. Din ce părţi ale ţării şi cât au cheltuit? Ei bine, cineva din Bucureşti şi-a cumpărat cizme cu toc înalt şi cu sclipici Miu Miu, la 590 de euro, o altă persoană, din Cluj, şi-a luat o rochie de zi Roberto Cavalli, la 835 de euro, cineva din Vâlcea - o pereche de pantaloni J Brand, la 320 de euro, tot în Vâlcea, cineva a adăugat în coşul de cumpărături o pereche de sandale aurii Yves Saint Laurent, la 750 de euro, iar în Cornetu, Ilfov, a ajuns o bluză cu imprimeu futurist Vera Wang, care costă nu mai puţin de 480 de euro.