Dell a decis să redevină companie privată, adică nelistată la bursă, şi trecerea se face cu o schimbare de strategie. Ieri, pe 26 noiembrie, şi-a prezentat-o şi la Bucureşti. Concentrarea este pe dispozitive mobile şi laptopuri pentru toate nevoile, cât priveşte consumatorii obişnuiţi.
David Spruyt, director de vânzări pe Europa Centrală şi de Est, a spus că Dell nu va intra pe segmentul smartphone-urilor, dar mizează mult pe tablete. Nu sunt modele scumpe, ci modele medii vândute de un brand recunoscut, faţă de cele ieftine vândute de branduri anonime din China sau alte ţări asiatice, a numit acesta punctul forte al tabletelor Dell. Mai mult, în România, Dell vrea să ajungă la o cotă de piaţă de două cifre. În prezent, pe consumer e la 4,1% cu o creştere de 0,9% faţă de trimestrul al treilea din 2013.
Valentin Nicolaie, distribution manager Dell România, Moldova, Bulgaria şi Serbia, a prezentat două modele noi de laptopuri. E vorba de Inspiron 7000 şi Inspiron 3000.
Primul se doreşte un echipament performant, pe când al doilea este în zona de 11 inci cu maximum de portabilitate. Ambele pică însă la acest test, sunt grele, mai grele decât modelele concurente. Nicolaie a spus că Inspiron 7000, în versiunile sale de inci şi dotări, este construit din aluminiu şi de aici greutatea mai mare. Totuşi, designul pare inspirat de la Macbook Pro versiunea 2005. Inspiron 3000 are un ecran de 11,6 inci, şasiul de aluminiu şi carcasă de plastic, iar ca plus e dotat cu două microfoane pentru anularea zgomotului în timpul unei conversaţii prin voice chat.
Laptopurile Inspiron seria 7000 sunt echipate cu ecran tactil capacitiv pentru 10 degete, cu Corning Gorilla Glass NBT pentru durabilitate. Inspiron 14 şi 15 pot fi dotate opţional cu afişaje tactile Full HD, cu luminozitate de 300 de niţi, cu 97% mai mulţi pixeli decât rezoluţia HD şi unghiuri de v